Sunday, July 31, 2011

RAMADAN!!


Ramadan kali ini aku nak jadikan Ramadan paling bermakna. Eventhough aku tak tau lagi mcm mana nak buat. Tp serius itu yang aku nak buat.
Aku tak nak Ramadan yang hanya tukar rutin harian kepada tak makan and minum je.
Aku tak nak Ramadan yang berlandaskan bazar Ramadan semata-mata.
Aku tak nak Ramadan yang belum habis lagi dah fikir raya.
Aku nak cari erti hidup aku.
Erti kenapa aku hidup? Kat hati aku kosong, macam tak ade yang mengisi. Bukan nak diisi dengan orang untuk dicintai & so on. BUKAN! Tp untuk isi dengan erti hidup yang masih tercari-cari & teraba-raba. Gaya orang butalah sekarang, tak ada tongkat. Sebab erti tu tak jumpa lagi. Sebelum aku mati biarlah aku jumpa erti tu dulu.
the man who want to change his life on 12th hour dies on 11th
Allah yang pegang hati hamba-Nya. Petunjuk & hidayah tu Allah yang bagi. Mungkin sebab hati aku ni keras & hitam sgt, kepala aku made of stone>> then hidayah tu ssh nak dapat. Ke sbb before this aku yang tak pernah nak cari. (entahlah) And maybe aku ingat diri aku ni 'white person' sangat, padahal jangan kata putih, kelabu pun tak nampak. Kelam dari 'Black person' agak nya diri aku ni.

No comments: